Going down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristel Deuveren - WaarBenJij.nu Going down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristel Deuveren - WaarBenJij.nu

Going down under

Blijf op de hoogte en volg Kristel

02 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal mee maak en ik ga me best doen om jullie wekelijks bij te praten!

Daar stond ik dan woensdagochtend op Schiphol met toch een beetje knikkende knietjes... Paps en mams zouden me weg brengen en als verrassing waren Melanie en Debbie mee om me uit te zwaaien, super lief!! Na 12 uur gevlogen te hebben kwam ik aan in Singapore en daar had ik een overstap van een uurtje. In het vliegtuig kwam ik Michelle tegen en zij had ook een overstap naar Sydney dus we hebben samen gereisd en getoost op ons avontuur (zij gaat backpacken).

Toen ik aangekomen was in Sydney moest ik eerst door een controle om aan te geven wat ik kwam doen, waar ik ging verblijven enz. En eindelijk ging ik de familie ontmoeten waar ik een hele tijd bij in huis ga wonen.

Maria (moeder),Theodore (5 jaar oud) en Eli (1 jaar oud) wachtten me op bij het vliegveld. Theodore was een beetje verdrietig, omdat hij de ballon die hij voor mij had gekocht los had gelaten en deze aan het plafond hing... Gelukkig was hij dit al gauw vergeten! ;-)

Ik wilde instappen in de auto, maar was even vergeten dat hier het stuur aan de rechterkant van de auto zit. Eenmaal in de auto was het heel gek om te zien dat iedereen links rijdt, maar dat begint al te wennen. 's Avonds kwam Alex (vader) thuis van zijn werk. Hij is piloot en heeft altijd verschillende diensten.

Het huis waar ik in woon is heel mooi en ik heb me eigen kamer met prachtig uitzicht op zee. Helaas was het weer de afgelopen dagen wat minder, want het was bewolkt en regenachtig, maar ze zeggen hier dat het volgende week beter weer gaat worden. Voel me hier best wit tussen alle bruine Australiërs dus laat die zon maar gauw komen.

Verder moet ik hier nog best even wennen. Is toch gek dat alles vreemd is, maar dat heeft even tijd nodig. Ze zijn hier in ieder geval heel goed voor me en ik hoef maar een gil te geven als ik iets nodig heb.

Maandag begint het allemaal een beetje en ben ik voor het eerst alleen met Eli. Theodore wordt naar school gebracht en Alex en Maria gaan dan werken.

Het Engels praten gaat redelijk. Het is soms irritant dat ik niet het juiste woord weet en er omheen moet draaien, maar ook dat zal met de tijd wel makkelijker gaan. De familie is van Griekse afkomst en Theodore is me zelfs al Griekse woordjes aan het leren. Misschien leer ik hier nog wel meer Grieks dan Engels :-)

Ik dacht dat ik geen last van de jetlag zou hebben, maar dat had ik mis. Ik had toch een nacht overgeslagen en op gekke tijden maaltijden gehad dus ik was een beetje uit me ritme. Na een goeie nacht slapen ging het al een stuk beter.

Ook moest ik een childcare check hier aanvragen is nog best een gedoe, want moest hiervoor een bankrekening openen om een 2e identificatie bewijs te kunnen laten zien waar mijn voornamen voluit geschreven zijn... Ben inmiddels al 2 keer bij wat wij noemen het gemeentehuis geweest en moet volgende week terugkomen. Opeens schoot het Maria te binnen dat haar rijbewijs was verlopen dus we zijn er niet helemaal voor niks naartoe gegaan!

Volgende week ga ik met Carola (zij verblijft in Canberra 3 uurtjes vanaf Sydney) naar de Blue Mountains. Dit schijnt heel gaaf te zijn!

Echt leuke foto's heb ik nog niet door het slechte weer, maar die komen snel!!

Liefs Kristel

  • 02 Maart 2014 - 15:50

    Ada:

    Hey wat leuk om te lezen!
    Heel veel succes met werken morgen, en vooral heel veel plezier!

    Groetjes Ada

  • 02 Maart 2014 - 22:33

    Arna:

    Tsjonge meid...wat een avontuur!!
    Daar was het weekje Egypte niks bij haha
    Heel veel succes
    ontzettend leuk om het te kunnen lezen

  • 03 Maart 2014 - 06:03

    Kristel Van Deuveren:

    @ada dank je!:)

    @Arna haha ja gelukkig bieden ze hier geen kamelen en olifanten voor me

  • 06 Maart 2014 - 21:56

    Sanne:

    super leuk om te lezen meis! -Vooral aan de verkeerde kant instappen kan niemand anders overkomen gewéldig! Geniet ervan schat! xxx

  • 13 Maart 2014 - 21:21

    Bianca:

    Hey meis'
    Wat ben je toch een stoere chick!
    Leuk om je belevenissen te lezen.
    Ik hoop dat je gauw je draai vindt,ze boffen met je!
    Geniet van deze ervaring he, liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Au pair in Australië

.

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2014

Tasmanie, canberra en nog veel meer!

03 April 2014

Nieuw verslag!

14 Maart 2014

Weekend Sydney

02 Maart 2014

Going down under
Kristel

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 7091

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 30 November -0001

Au pair in Australië

Landen bezocht: